שלושה בנים, שני הורים, קטאמרן אחת.


avitalx@gmail.com

Blog Post

יול
17
2015

שוטי ספינתי

לבקשת חובבי הסירות, מידות ומספרים, הנה פוסט יבשושי על הסירה שלנו.

הסירה שלנו היא קטאמרן צרפתית של חברת לגון (lagoon) מדגם 380-S2. הקטאמרן הזאת היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוצרים ביותר. זהו דגם שתוכנן לשוק של צ'ארטרים (השכרת סירות), אבל בגלל העיצוב המאוד מרווח (שהיה מהפכני בזמנו) ומערך מפרשים (rig) מסיבי יחסית, הפך למאוד פופולרי גם בשוק הפרטי, ויצא מביצת הצ'ארטרים גם למסעות סובבי עולם. ממש דגם קאלט.

חברים שלנו, עם נטייה אוליגרכית, מעדיפים להסתכל על הגודל הפיזי של הסירה (11.5 מטר על 6.5) ולקרוא לה דוגית, אבל  "שוטי" שלנו, היא בעצם וילה דו מפלסית, עם שלושה אגפים, פטיו, חצר, ומדרגות לים. נכון, וילה קטנה, אבל מפתיע כמה היא מרווחת, וכל אחד יכול למצוא פינה ופרטיות.

אחד הבידונים (hull), הוא כולו סוויטת ההורים: חדר שינה, מקלחת, שרותים וספרייה קטנה. (מה שנקרא owners' version).

parents

בבידון השני יש שתי קבינות (חדרים). האחורי של אייל ודרור, והקדמי של יואב. החדר של יואב הוא גם צימר האורחים. בואו בהמונכם.

kids

במפלס העליון נמצא הסלון, המטבח ושולחן הניווט. במטבח יש כיריים, תנור שיודע לאפות לחם, מקרר וחלון משקיף לים התיכון. בשולחן הניווט מותקנים כל הגאדגטים, שנותנים הרגשה שהסירה היא מטוס קרב: מכשיר קשר, נווטקס, AIS, טלפון לוויני, המסנגר הלווייני (שאתו אנחנו שולחים עדכוני מיקום), מדי טעינה, מים ודלק ועוד כמה כפתורים שלא עושים שום דבר. יש סירות שכאן יושב הנווט ומותח קווים על מפות ומחשב חישובים מסובכים. אצלנו שולחן הניווט הוא בעיקר הבית של הלפטופ ומחסן מפות.

Salon

החצר האחורית נקראת קוקפיט. שם נמצאת עמדת המשיט ופינת הזולה. הקוקפיט הוא די סגור ובטוח לילדים, ובזמן שייט אין יציאת ילדים מהקוקפיט לחלק הקדמי של הסירה (בלי אישור הורים). בעמדת המשיט יש צג ניווט (chart-plotter), מכשיר קשר, פקד של ה"טייס" האוטומטי, וכל החבלים מגיעים לקוקפיט כך שברוב המצבים משיט יחיד יכול לשלוט בסירה בלי לקום מהכסא.

cocpit

הטרמפולינה היא החצר הקדמית.  שם גם נמצאים התאים הגדולים (Lazarette), עם העוגן, מכלי המים (שני מכלי 300 ליטר), גנרטור נייד לחירום, ועוד קצת ג'ריקאנים של דלק. הבעיה בקטאמרן היא שיש יותר מדי מקום אכסון, שמתמלא מעצמו בשטויות לא הכרחיות שמכבידות על הסירה…Trampolina

לסירה יש מפרש ראשי ומפרש חלוץ (sloop rig), ובתא המפרשים יש לנו מפרש חלוץ נוסף שקנינו (רזרבי,  למקרה ש..) וגם מפרש אסימטרי (ג'ניקר) לרוחות חלשות או רוחות שמגיעות ממש מאחור (downwind)

DSC_0109

כדי להיות יותר עצמאיים, הוספנו מתחת למיטה של יואב מתפיל מים (25 ליטר לשעה) שעובד על 12 וולט. הוספנו גם עוד פאנל סולרי. (סהכ יש לנו 390 וואט). מים וחשמל חינם (ובלי ארנונה) בינתיים מוכיחים את עצמם ואנחנו עצמאיים, בלי צורך לרוץ לרציף הקרוב למלא מים או להניע מנועים כדי לטעון מצברים. אפרופו מנועים, יש שניים כאלה של חברת YANMAR, כול אחד 29  כוח סוס. שניהם במצב מצוין עם מעט מאוד שעות מנוע יחסית לגילם. המנועים שותים סולר מתוך שני מכלים של 100 ליטר.

misc

ויש גם מדרגות לים.

DSC_0171

COMMENT : 7
  1. Maho הגב

    תמשיכו להינות. מי יתן ופוסידון ימשיך להאיר לכם פנים ואת השיט לאי שם….
    יש מצב שאתם תעברו באיזור סרדיניה סביב תחילת אוגוסט?

    • avitalx@gmail.com הגב

      הי תודה!
      תמיד יש מצב 🙂
      אנחנו אמורים להגיע לסרדיניה בשבוע השני של אוגוסט. תלוי יהיה מעניין בסיציליה..

  2. Ellen הגב

    WOW!!!!

  3. Gingi הגב

    עכשיו ממש נכנסנו לעניינים 🙂
    נראה מדוגם לגמריי העסק
    תעשו חיים
    תשמרו על עצמכם

  4. בראבו!!! מקנאים הגב

    מ ה מ ם!!!! בקרוב אצלנו…

  5. omri הגב

    מדהים, תמשיכו להנות ולשחק מונופול בזמן הפנוי 🙂

  6. Keren הגב

    What is your water purification system ?

Leave a Reply