שלושה בנים, שני הורים, קטאמרן אחת.


avitalx@gmail.com

Blog Post

יול
07
2016

שנה ראשונה

בלי שהרגשנו, סגרנו שנה ועוד לא הספקנו כלום.
מכיוון ששפכנו כבר מספיק מילים על השנה החולפת, ולמרות תלונות פה ושם גם תמונות לא חסר. אז פתחנו את ספר הסירה שלנו (log book) , ושלפנו, כמה פיוטי, כמה נתונים לחים מרסס מי ים. הנה השנה שלנו במספרים:
ביקרנו בכ 19 חבלי ארץ: הים היוני שביוון, סיציליה והאיים האיולים, סרדיניה, קורסיקה, האיים הבלארים, גיברלטר, האיים הקנריים, מרטיניק, דומיניקה, סנט -לושיה, סנט-וינסנט והגרנדינים, גרנדה, בונאייר, ארובה, איי סאן-בלאס, תעלת פנמה, גלפגוס, איי מרקיז והטואמוטוס. צלחנו את הים התיכון, האוקינוס האטלנטי, הים הקריבי וחציו של האוקינוס השקט.
חצינו כ 11,000 מיילים ימיים (כ 20,000 קילומטר), המתפרשים על 167 קוי אורך, שהם כמעט חצי גלובוס. פעם אחת חצינו את גריניץ, בפעם אחרת את קו המשווה.
רוב הזמן (80%) ישנו בלילות בשלווה במיטתנו  ורק ב 20% מהלילות הפלגנו(חודשיים וחצי…), הרוב בשתי חציות-אוקינוס ארוכות. מתוך הימים שבהם לא הפלגנו בלילות (תשעה וחצי חודשים) – בחלק מהזמן שטנו ביום ועגנו בלילה (ארבעה חודשים), ובשאר הזמן פשוט הסתלבטנו בלי להפליג בכלל. בשביל הפרופורציה, בקרב הקרוזרים המשייטים בעולם, חמישה וחצי חודשים בשנה בלי תזוזה נחשב מהירות על קולית והרוב לוקחים את הזמן וזזים הרבה יותר לאט. כשלא הפלגנו, בדרך כלל הטלנו עוגן באיזה מפרץ (61%), או התחברנו במפרץ לעוגן קבוע  (mooring), אבל גם התפנקנו מדי פעם בעגינה במרינה מסודרת (27%).

תדלקנו כ 1150 ליטר סולר כשרוב הדלק (750 ליטר) נשפך בים תיכון, ששם כמו שאתם יודעים הרוח עושה לך דווקא ונושבת לך על האף בכוונה. ככה שבעצם את רוב העולם (מהקנריים לפולינזיה) חצינו עם 400 ליטר שזה כ 36 ק"מ לליטר. שימו מפרש במכונית שלכם.

את כל המקומות אהבנו, אבל במיוחד את הים היוני הרגוע המשובץ בכפרי דייגים, את צפון סרדיניה עם המפרצים והאיים הפראיים, את מפרץ גרסיוזה המדברי באיים הקנריים, את הגרנדיניים שבקריביים ואת איי סאן בלאס. לילדים יש רשימה קצת שונה ובה מככבים המקומות שבהם ביקרו אותנו אורחים, ואורחים כן ירבו, לא חסרו. בעשרה ביקורים המצטברים לכחודשיים וחצי נהנו לארח משפחה וחברים טובים, מגיל שנה ועד שבעים. (אבל נראה שהתרחקנו קצת יותר מדי ורשימת המבקרים הצפויה כמעט ריקה עכשיו…)

אפרופו מספרים וסיכומים, כמה שאלו אותנו בנימוס, כמה עולה התענוג (שזה בעברית צחה מיתרגם ל "מאיפה קיבינימט יש לכם כסף לטיול כזה"), אז בחודש הבא נסכם סיכומים ונפלח פילוחים ונעלה גם את פנקס ההוצאות שלנו לאוויר העולם.

ובאשר לשנה הבאה עלינו לטובה, היא תהיה כנראה פחות עמוסה, על חלקה (בין נובמבר למאי) מתקדרים ענני סערות טרופיות ,כך שנאלץ לעצור בחוף מבטחים מחוץ לחגורת הציקלונים (באוסטרליה או ניו זילנד) אבל עד אז מפרידים ביננו ליבשת הדרומית ארבעה חודשים, אלפי מיילים ימיים והמון מקומות חדשים.

תהנו מהחופש הגדול שלכם!
שוטי – טהיטי

קצת "לפני ואחרי":

yoav

eyal

dror

COMMENT : 5
  1. gingi הגב

    איזה מקסימים אתם!
    תודה על כל המידע החשוב לאנשים הריאלים שחייבים כמה מספרים פיקנטים בכל פוסט.
    נהנו לקרוא את כל הפוסטים בשנה החולפת, ולהתרשם מהשינויים שחלו בכם ובעיקר בילדים.
    תהנו מהחופש הגדול בתוך החופש הגדול-גדול שלכם 🙂
    מתגעגעים

  2. גילת הגב

    כבר שנה שאנחנו עוקבים באדיקות ונהנים מהמסע. מזל טוב!

  3. Tzahi הגב

    מומי תענוג לקרא
    עוקבים אחריך באדיקות
    אשכרה פתחתי גוגל כדי לוודא שאתה לא ממציא את כל המקומות האלו….
    תמשיכו להנות ולכתוב
    צחי

  4. WeinsteinRuti הגב

    איזה כיף לעקוב אחרי המסע המופלא שלכם ולחשוב למה לא עשיתי משהו כזה כשהייתי בגילכם..טוב, היו סיבות…תמשיכו להינות, תמשיכו להתרשם ולבלוע את כל המראות היפהפיים. תשמרו על עצמכם ועל הילדים, ואנחנו נמשיך לקרוא את הבלוג המוצלח.
    רותי ועדי

  5. אלינה הגב

    איך כולם גדלו!!! מדהים
    מתגעגעים, עוקבים, מעריצים ומחכים לעדכונים בהמשך
    שהשנה הקרובה תהיה מוצלחת!

Leave a Reply